

YNGRE OG FLERE TRENER PÅ TRENINGSSENTER!
Treningssenterbransjen merker en markant økning av medlemmer, hele 34% av befolkningen trener på et treningssenter. Andelen har generelt gått opp i alle aldersgrupper det siste året, men det er den yngre generasjonen og opp til 29 år er den aldersgruppen som trener mest.
Få innsikt i hvem du treffer hvor - og hvordan og når du kan nå de mest optimalt.
EN POPULÆR ARENA

Treningssenteret har vært en populær arena siden 2013 og økt med tiden. Etter noen tøffe år med Corona-restriksjoner er bransjen tilbake enda bedre enn før.
Dette påvirker selvsagt også demografien for hvem det er du som annonsør treffer på våre lokasjoner.
Både kvinner og menn trener jevnt like mye på treningssenter, og vi ser at det er en betraktelig økning av den yngre generasjonen som trener. De yngre trener oftere enn andre aldersgrupper. I snitt på aldersgruppene trener den enkelte besøkende opp til 2 ganger i uken - og har et gjennomsnittsbesøk på 47 minutter pr treningsøkt.
Geografisk sett finner vi de mest treningsglade i Oslo (52%) og på Sørlandet inkludert Telemark (38%).
I de øvrige landsdelene er det også god oppslutning på treningssentrene: Vestlandet (30%), Østlandet (29%), Midt-Norge (33%), Nord-Norge (30%).
DEN YNGRE GENERASJONEN ER HER!
Den yngre generasjonen gjør inntog på treningssentrene. De har blitt flere og de trener mer enn de andre aldersgruppene. De fleste av den yngre generasjonen trener individuelt (87%) og de trener opp mot fire ganger i uken eller mer (18%). De er opptatt av en sunn livsstil og en god helse.
- 53% i aldersgruppen 15-18 år trener på treningssenter
- 51% i aldersgruppen 19-29 år trener på treningssenter
Den yngre generasjonen er opptatt av effektivitet - det skal være smart og enkelt. Work smart - not harder.
Som aktør med kampanje på utendørskanaler har du en rekke fordeler med å kunne bytte budskap kjapt og enkelt etter egne ønsker, samt spesifisere ned på demografi ut ifra behov. Dette gjør utendørskanalene til en viktig faktor i markedsmiksen hvor du kan justere deg etter målsettinger og resultater.
Vi vet at utendørsreklame bidrar til høy oppmerksomhet, og denne type reklame er ikke til irritasjon i hverdagen - derimot er befolkningen mer mottakelig. Sammen med det gode humøret man får ved trening bidrar det til en økt positivitet med reklame på de digitale flatene. Det er noe som søker ut i rommet og som man fint "hviler øynene på" under treningsøkten.
Vi anbefaler våre kunder å skape en helhetlig kampanjeperiode, ofte ved å kjøre kampanjer på utendørs samtidig som sosiale medier. Dette skaper en god gjenkjennelseseffekt, samt at kampanjen når ut til de du ikke når på mobilen eller i de mer tradisjonelle kanalene. På denne måten når du ut til flere, men også til målgruppen flere ganger.
